Skrivet av: andbjo | juni 12, 2013

En spännande Kanarieö – La Gomera

Det är ju inte direkt ovanligt att jag någonstans i början av december börjar få den där krypande känslan av att jag måste få lite sol och värme! När tanken på att det inte blir vår förrän någon gång i april börjar ta över i huvudet, det är då jag sätter mig vid datorn. Jag letar då efter den där magiska platsen som ligger på lagom avstånd för Sverige (Thailand och Karibien är för långt bort), som är lagom annorlunda jämfört med Sverige (dvs undvika magsjuka) och som inte är uppbyggd bara för turister. Varje år blir jag lika nedslagen av att jag inte hittar någon sådan magisk plats. Men nu undrar jag om inte La Gomera är precis vad jag har letat efter.

Det är förvisso en Kanarieö, och man tvingas flyga till Teneriffa för att sedan ta färja till La Gomera. Men när man väl är framme verkar La Gomera bjuda på härlig mystik, bra klimat och mysiga byar. Ön har inga fantastiska sandstränder, men det finns helt klart badmöjligheter på La Gomera.

Så kanske är det hit vinterns eventuella resa ska gå? Medeltemperaturen på La Gomera i december är 23 grader. Lagom. 🙂

Kommentera

Kategorier

