Skrivet av: andbjo | januari 18, 2014

Öar som är lite bökigare att ta sig till

Jag är lite av en greklandstok. När jag ska åka på semester så sneglas det alltid på Grekland först. Jag är dessutom bekväm av mig. Så jag vill gärna att det ska vara enkelt att ta sig till resmålet. Problemet är att jag nu har varit på i stort sätt alla öar som det är enkelt att ta sig till. Nu återstår bara de där öarna som kräver en övernattning och en 5 timmars färjetur för att nå. För även om färjan i sig kanske inte alltid tar så lång tid, så är det inte säkert att de synkar avgången med när planet landar. Att behöva övernatta på vägen till ett remål behöver ju inte vara en nackdel. Då får man ju se ytterligare en plats på sin resa. Men om man bara vill ha avslappning så vill åtminstone jag komma fram och installera mig så snabbt och smidigt som möjligt.

Nåväl, nu är det dags att ta sig an de mer obekväma öarna också. Som till exempel Milos med sina dramatiska klippor och uppsjö av fina sandstränder. För det man får när man tillåter resan att bli lite mer obekväm, är ju för det mesta upplevelser som man inte får på de mer lättillgängliga öarna. Så fram för mer obekvämt, i lagom dos förstås.

Kommentera

Kategorier

