Skrivet av: andbjo | juni 17, 2015

Blocs som CMS för Warszawa sajt

Det finns ju en rad olika CMS att välja på, en mer krångligt än det andra. Jag gillar enkelhet och fokus på innehållet. Därför fastnade jag för Blocs som är ett slags WYSIWYG CMS baserat på Twitter Bootstrap. Designen är delvis låst, vilket gör att antalet val man hela tiden måste göra begränsas. Skönt! Jag har testat appen för att göra en resguide till den Polska staden Warszawa. Jag måste säga att jag gillar det. Men det finns fortfarande en del barnsjukdomar, men som tur är så är mannen bakom Blocs väldigt bra att ha och göra med. Mailar man om en bug eller någon konstighet i appen, så svarar han snabbt och löser de flesta problem rätt kvickt.

Just nu väntar jag på att han ska fixa en bugg med svenska tecken i titlar på sidor och att designen ska bli lite tajtare. Om man till exempel lägger in en rubrik så blir avståndet från stycket ovanför lite annorlunda beroende på vad det är för textstycke. Lite irriterande när man vill att det ska vara pixelperfekt. Men förutom det funkar det fint för statiska sidor, så som den för Warszawa. Och eftersom det kommer nya uppdateringar hela tiden så hoppas jag att verktyget snart är riktigt bra.

Kommentera

Kategorier

